Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Schoolgids
    • Zorgplan
    • Jaarplan 2023-2024
    • Boeiend Onderwijs
    • Wie zijn wij?
    • Persoonlijk
    • Vertrouwd
    • Nieuwsgierig
    • Enthousiast
  • Praktische info
    • Wie werken bij ons?
    • Gymrooster
    • Schooltijden
    • Vacatures
    • Vakantierooster 2024-2025
  • Ouders
    • Hulp bij Overblijven
    • Samen zorg voor uw kind
    • Ouder Activiteiten Commissie (OAC)
    • Ouderpanel
    • MR
    • MR jaarverslag
  • Procedures
    • Uw kind aanmelden?
    • Verlofaanvraag
    • Klachtenregeling
    • Gedrag- en pestprotocol
    • Passend Onderwijs
  • Ons netwerk
  • Contact
  1. Home »
  2. Onze school »
  3. Jaarplan 2023-2024

Jaarplan 2023-2024

Onderwijsaanbod

1.1 Boeiend Onderwijs

 

  • In de kleuterbouw wordt spelend en thematisch leren verder ontwikkeld. In midden/bovenbouw wordt met thema’s uit Blink/Wijzer gewerkt.

  • Kinderen gaan dagelijks samen met leerkrachten eigen leergedrag evalueren en elkaar feedback geven. 

  • We stellen de denkgewoonten van Boeiend Onderwijs centraal.

  • In het kwaliteitsoverleg reiken we meerdere modellen voor didactisch handelen aan.

1.2 Een rijke leeromgeving

 

  • Het leerteam Kunst en Cultuur (K&C) verzorgt een cultureel aanbod van gastlessen in samenwerking met regionale aanbieders.

  • K&C ontwikkelt een beredeneerd aanbod in de circuitlessen van de bovenbouw.

  • De leesconsulenten richten zich op het opzetten van een nieuwe bibliotheek in de nieuwbouw. 

  • Er komt een scholing voor het team mbt Leesplezier.

  • We doen mee met de week van de poëzie

  • We stellen een werkgroep OICT in die zich gaat richten op implementatie van Digitale Geletterdheid.

1.3 Identiteit en Burgerschap

 

  • Het beleidsplan voor Burgerschapsonderwijs wordt geïmplementeerd.

  • We bespreken de resultaten uit Kanvas op het 2e kwaliteitsoverleg en maken vervolgplannen.

Onderwijskwaliteit

2.1 Kwaliteitsstructuur

 

  • De kleuterbouw krijgt een verdiepende cursus voor MKG

  • Zowel het kwaliteitsoverleg als de klassenbezoeken richten zich op de indicatoren van het bestuurlijk toezicht kader mbt de eigen schoolkwaliteit (zie hieronder) 

  • Er zijn bouwoverleggen waarin de doorgaande lijnen qua klassenmanagement worden besproken. 

  • Er wordt bovenschools gestuurd dmv WMK. Dit zijn kwaliteitskaarten welke op verschillende beleidsterreinen onderzocht worden dmv een audit. Deze worden gepland bij de andere beleidsonderwerpen.

2.2 Taal- en Spellingonderwijs

 

  • Onderzoek naar vervangende methode VLL (groep 3)

2.3 Rekenonderwijs

 

  • Delen van kennis Met sprongen Vooruit tijdens bouwoverleg.

  • Meedoen met de Nationale Rekendag

  • We werken met Bareka om het automatiseren in te zetten.

  • We koppelen de doelen van groep 2 aan die van groep 3.

  • Opleiden van een Rekenspecialist.

2.4 Kwaliteitscultuur

 

  • Iedereen maakt werk van deskundigheidsbevordering

  • We organiseren intervisie op het gebied van Pedagogisch Handelen in samenhang met onderstaande indicator tijdens teamvergadering 3.

  • Certificeren opleidingsschool

  • Collega’s volgen de mentorentraining.

  • Starters volgen de bovenschoolse bijeenkomsten voor startende leerkrachten.

  • Er is collegiaal overleg met partners binnen het KC.

Schoolgids

Verlof aanvragen

Kind aanmelden

Boeiend onderwijs

Contact

Hoflandschool

Kogger 2b, 3641 ML Mijdrecht 
0297 256153
Directeur: Martijn de Vries
directie.hofland@vechtstreekenvenen.nl

De Hoflandschool valt onder het bestuur van Stichting Vechtstreek en Venen.

info@vechtstreekenvenen.nl

0346-264847 

© 2018 Social Schools
Alle rechten voorbehouden

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools